vrijdag 6 januari 2012

Nieuw



Als ik nieuw google dan wordt er bij de opties al meteen een sje aan toegevoegd wat het dus nieuws maakt. Ik ben eigenwijs en zoek toch op nieuw. Heel veel slogans vliegen om mijn oren. Zo blijken heel veel steden nieuw te willen zijn. Zo'n vier jaar geleden verhuisde ik uit zo'n vernieuwende gemeente, naar Den Haag. Heerlijk hoor verlost te zijn van het constante gehei en de omleidingen wegens wegopbrekingen als gevolg van nieuwbouw in het niewe stadshart. Ze zijn daar nog steeds aan het vernieuwen, ze verzinnen steeds weer iets anders, als het maar nieuw is. Ook mijn huidige woonplaats wordt op google ivm nieuw niet onbenoemd gelaten. Alleen heb ik er hier niet zo'n last van. Ik ben hier heel bewust komen wonen in een oud huis in een oude wijk.

Wat vind ik nog meer onder het kopje nieuw, de films die je gezien moet hebben, de boeken die je gelezen moet hebben en de muziek die je gehoord moet hebben. Het liefst zodra ze uitkomen. En ja ik ben ook weleens op een officiële première geweest omdat er een dienst verleend was aan de regisseur, maar voor de rest kan ik niet zo goed bedenken waarom ik als eerste een nieuwe film gezien moet hebben. Ik ben meer iemand die nog even in de laatste keer dat de film vertoont wordt mijn kans grijp. Met boeken en cd's is het al van hetzelfde een laken een pak. Dat was vroeger wel anders hoor, toen ik al weken voor een singeltje uit kwam bij Simonis stond te zeuren of het nu eindelijk al eens uit was. Tja tijden veranderen.

Dan vind ik ook nog nieuwe records, van de benzineprijzen, het aantal gebruikers van Schiphol

Heel veel topografische namen bevatten het woord nieuw, waarom eigenlijk, denken ze zo hun nieuw staat te verlengen? Zeker nooit nagedacht over hoe snel dingen tegenwoordig verouderen?

De nieuwste kapsels, nieuwste make-up, de nieuwste mode allemaal in het leven geroepen om ons te laten consumeren. Wie volgt dat tegenwoordig nog? Want er is ook weer een nieuwe crisis. Kunnen we ons nieuw nog wel veroorloven, willen we dat nog wel? Waarom lopen we eigenlijk zo achter nieuw aan? Wat is er eigenlijk zo bijzonder aan nieuw?

Volgens mij heeft nieuw niet meer zo'n grote impact op mij!

En ik maar denken dat ik zo voor vernieuwing was! Ik ben er klaar mee, met nieuw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten