woensdag 4 januari 2012

Zo gaan de dingen soms



Veel plezier beleefde ik niet meer aan koffie drinken, voor mezelf zette ik het nog nauwelijks. Alleen als Lief zin had in koffie dronk ik soms een kopje mee. Af en toe verwende ik me buitenshuis weleens met een espresso, cappuccino of een latte macchiato, dat smaakte me veel beter. Vooral de espresso macchiato die ik onderweg naar West Vlaanderen steeds nam. Ik had al eens naar zo'n D u l c e  G u s t o  apparaat gekeken en naar de koffie capsules in de appie, maar goedkoop was het allemaal niet. Ik besloot om het maar niet te doen. Ondertussen ging Lief thuis ook steeds minder koffie drinken, omdat hij vond dat hij op zijn werk al een overdosis nam. We werden thuis dus zo goed als teatotal. Tot ik op een dag besloot als we toch zo weinig koffie dronken dan mocht de koffie die we dronken toch wel lekkere koffie zijn, dan zou het wel meevallen met de prijs van de capsules, toch! Lief was het ook eens we zouden van het december voordeel een nieuw apparaat kopen.

De volgende dag belt mijn broer, dat komt niet zo heel vaak voor. Ik ben er voor hem in tijden van nood, maar voor de rest hebben we maar bitter weinig contact. Ik was dus al verbaasd dat hij mij belde en toen stelde hij me ook nog eens zo'n rare vraag. 'Hoe ik mijn koffie zette?' Nou gewoon met een koffiezetapparaat. Of ik geen zin had in  een D u l c e  G u s t o vroeg hij toen? Want iemand had een spik splinter nieuw apparaat ingeleverd bij de Kringloop waar hij werkt, en als ik wilde mocht ik het hebben. Ik viel bijna van mijn stoel van verbazing. 's Morgens had ik nog een bericht op Facebook geplaatst, dat ik dacht dat er die dag iets leuks zou gaan gebeuren. En nu gebeurde dit. Ja natuurlijk wilde ik het hebben. Ik vertelde hem dat ik net de vorige dag had besloten dat ik zo'n apparaat wilde en dat we het steeds niet hadden gedaan omdat het toch wel duur is.

Gisteren ben ik het apparaat gaan halen, nieuw in doos. En zo juist heb ik mijn eerste Latte er mee gemaakt. Heerlijk hoor, jezelf zo verwennen. Het klinkt misschien als een ongelofelijk verhaal, maar soms gaan de dingen zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten